Прва радионица школског Читалачког клуба 2020

Издвајамо

 У уторак 11.02.2020. године у нашој школи одржана је прва радионица Читалачког клуба 2020 у оквиру Клетовог Читалачког маратона, акције која промовише читање и неговање културе писања и лепе речи. Радионица је била посвећена анализи победничког романа Драгане Кнежевић из 2019. године „Хотел Милион звезда“, којина јединствен начин говори о проблемима са којима се данашња омладина суочава, као што су зависност од мобилних телефона, игрица и друштвених мрежа, отуђење од природе и једни од других.

Роман на веома питак начин, прилагођен данашњем младом читаоцу, кроз кратка поглавља и речник који је њима прилагођен, говори о озбиљним темама и проблемима, али то ни мало не оптерећује  и не замара читаоца, већ га још брже води ка поенти романа.

У раду је учествовало двадесетак ученика, углавном петог и осмог разреда уз стручно вођство наставнице српског језика Јелене Влашки Радосављев. Сама радионица је врло занимљива и сврсисходно замишљена, тако да пратећи кораке, ученике постепено уводимо у свет књижевног дела – романа. Анализа је текла спонтано, уз велико ангажовање самих ученика и истицање поука и порука романа. Посебно занимљив и интригантан  био је део са причањем приче о гранчици са омиљеног дрвета и  њиховим фотографијама. Ученике је најпре изненадио начин на који су гранчице и фотографије презентоване (на штрику) и после првобитног изненађења, радо су се укључили у причање и рад у радионици. Ученици су имали прилику да причају своју причу и да кроз те приче боље упознају једни друге. Коментари ученика су били бројни и занимљиви, а посебно разлози због којих би се искључили са интернета: због учења, због шетње у природи са друговима, да би могли да спавају без звукова нотификација и сл. Оно што је посебно интересантно, на почетку разговора било им је незамисливо да немају приступ мобилном телефону или интернету, а током часа тај став је почео да се мења, увидели су опасности зависности од нових технологија и почели да размишљају о другачијим начинима провођења слободног времена, нпр. у природи.

Поред уживања у другачијем приступу анализи књижевног дела у односу на то како су ученици до сада навикли, није занемарљив ни васпитни аспект ове радионице, који је нагласио потребу враћања човека природи, правом дружењу и заједништву, којим се сваки циљ може постићи.

Јелена Влашки Радосављев

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.